Czigány Ákos: A művészet fényei
A Lucien Hervé- és Rodolf Hervé-díjas fotóművész kiállítása a Mai Manó Házban.
Esemény megnevezése: |
|
---|---|
Időpont: |
2014. április 26., 07:25
meddig: 2014. május 18., 18:00 |
Helyszín: | Budapest |
Esemény hozzáadása a naptárhoz |
vCal iCal |
Czigány Ákos: A művészet fényei
Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Ház; 1065 Budapest, VI. kerület, Nagymező utca 20.
2014. április 18. (péntek) - május 18. (vasárnap)
A Lucien Hervé- és Rodolf Hervé-díjas (2010) alkotó
2007 óta folyamatosan készíti A művészet fénye című sorozatát, amelyben
múzeumok, galériák, kiállítóterek mennyezeti világító-rendszereit
mutatja meg tárgyilagos egyszerűséggel. A fénynek azt a meghatározó,
mégis észrevétlen jelenlétét teszi képei tárgyává, amely a műveknek
otthont adó terekben körbeveszi azokat, hozzájárul jelenlétükhöz,
kiemeli, módosítja jelentésüket és a befogadás folyamatában is fontos
szerepet játszik.
Czigány Ákos felfelé néz ebben a sorozatában is csakúgy, mint az Egek / Hommage á Hiroshi Sugimoto díjnyertes széria esetében is tette budapesti bérházak udvarából. Akkor ott a végtelen eget foglalta keretbe az épületek égre néző formáival.
A mostani tárlat esetében pedig zárt terekben irányítja figyelmét a Fent felé, a fényforrások sugározta fényről és térről készít képeket.
A fény alapvető jelenléte és nélkülözhetetlensége a művészetben egyértelmű. Kiemelve azonban ezt a tényt a tudott ismeretek közül és képekben újragondolva, más összefüggésekre is rávilágít. Felteszi a kérdést a fénynek, a térnek és a hely szellemének viszonyrendszeréről, a fény téralakító erejéről és a világítótestek, a lámpák csöndes ritmusában megjelenő, mindent átitató erejéről.
A 2012-ben Székesfehérváron bemutatott válogatást követően a mostani kiállítás három szempontból is egyedülálló. Egyrészt kiegészül a témára való rátalálás történetével, szövegével, egy művészkönyv formájában, másrészt magának a kiállításnak a terére vonatkozó képeket is tartalmaz, így a valós tér és az arról készült kép viszonyának kérdéskörét is vizsgálata tárgyává teszi. Harmadrészt pedig a sorozat Japánban készült képei közül is válogattunk és ezek most először láthatóak a közönség számára.
Így ez a mostani tárlat a széria születésének és alakulásának teljes folyamatát mutatja be. (Csizek Gabriella, a kiállítás kurátora)
2014. április 18. (péntek) - május 18. (vasárnap)
Czigány Ákos felfelé néz ebben a sorozatában is csakúgy, mint az Egek / Hommage á Hiroshi Sugimoto díjnyertes széria esetében is tette budapesti bérházak udvarából. Akkor ott a végtelen eget foglalta keretbe az épületek égre néző formáival.
A mostani tárlat esetében pedig zárt terekben irányítja figyelmét a Fent felé, a fényforrások sugározta fényről és térről készít képeket.
A fény alapvető jelenléte és nélkülözhetetlensége a művészetben egyértelmű. Kiemelve azonban ezt a tényt a tudott ismeretek közül és képekben újragondolva, más összefüggésekre is rávilágít. Felteszi a kérdést a fénynek, a térnek és a hely szellemének viszonyrendszeréről, a fény téralakító erejéről és a világítótestek, a lámpák csöndes ritmusában megjelenő, mindent átitató erejéről.
A 2012-ben Székesfehérváron bemutatott válogatást követően a mostani kiállítás három szempontból is egyedülálló. Egyrészt kiegészül a témára való rátalálás történetével, szövegével, egy művészkönyv formájában, másrészt magának a kiállításnak a terére vonatkozó képeket is tartalmaz, így a valós tér és az arról készült kép viszonyának kérdéskörét is vizsgálata tárgyává teszi. Harmadrészt pedig a sorozat Japánban készült képei közül is válogattunk és ezek most először láthatóak a közönség számára.
Így ez a mostani tárlat a széria születésének és alakulásának teljes folyamatát mutatja be. (Csizek Gabriella, a kiállítás kurátora)