Konok Tamás kiállítása

— Felvéve: ,

A Kossuth-díjas festő sárvári kiállítása november 7-én nyílik meg.

Esemény megnevezése:
  • hír
  • kiállítás
Időpont: 2010. 11. 07.
mikortól: 11:00 meddig: 12:40
Helyszín: Sárvár
Jelenlévők Konok Tamás
Fábián László
Esemény hozzáadása a naptárhoz vCal
iCal
http://i147.photobucket.com/albums/r312/liveimg/pix/konok2_300.jpg

A sárvári Nádasdy-vár Művelődési Központ és Könyvtár szeretettel meghívja Önt és barátait

 

2010. november 7-én (vasárnap) 11 órára
a sárvári Nádasdy-vár Galeria Arcis kiállítótermébe

 

KONOK TAMÁS

Kossuth-díjas festőművész
kiállításának megnyitójára.

A tárlatot megnyitja

Fábián László

művészeti író

 

A kiállítás megtekinthető
2010. december 1-ig
hétköznap: 10–17 óráig
szombaton 9–13 óráig

 

KONOK TAMÁS (Budapest, 1930. január 9.)

Kossuth-díjas magyar festő- és szobrászművész. A magyar festészetben és relief épületszobrokban a geometrikus absztrakció markáns képviselője, aki gyakran megküzd a művészet értelmének témájával, ugyanekkor színezett, vékony vonalakból építkező alkotásai lírai oldottságot jeleznek.

 

Életpályája

Felsőfokú tanulmányait a Képzőművészeti Főiskolán végezte, mestere Bernáth Aurél volt. Pályájának kezdetén figrális stílusban alkotott. 1958-ban párizsi ösztöndíjának idején próbálta összegyeztetni a természetelvű és az absztrakt stílust. 1959-60-ban újra kijutott Párizsba, s ettől kezdve főleg vonalra építő monotípiákat készített, melyek szerkezete a kollázsokéhoz hasonlatos.

 

Az 1970-es évektől kezdve az ő művészete elszakadni látszott a magyarországi konstruktivista hagyományoktól (Kassák Lajos, Moholy-Nagy László, s neo-konstruktivista utódaik, Victor Vasarely, Bak Imre, Fajó János, Nádler István). Valamennyien a geometrikus alakzatokból építkeztek, de mindannyian megtalálták a maguk egyéni útját más stílusirányokkal találkozva. "A geometrikus absztrakt művészet az elmúlt évtizedekben valahogy mindig meg tudott újulni, vagy mássá tudott válni, gondoljunk csak a svájci konkrétokra, vagy a párizsi Cercle et Carré-ra, aztán az amerikai hard edge-re és minimal artra. Manapság pedig sokat beszélnek az új geometriáról, az op-art visszatéréséről. A konstruktív vonal egyfajta állandóságot jelent a művészetben." – vallja Konok Tamás.

 

A keleti kalligráfia is bűvkörébe vonta Konok Tamást éppen úgy mint Korniss Dezsőt vagy az amerikai absztrakt expresszionistákat, így vall erről a művész: "Párizsban a Gare du Nord mellett van egy indiai negyed, ahol az összes kioszkban szanszkrit és keleti újságokat árulnak. Gyönyörű egy ilyen keleti újság főcíme. Ez a keleti írásrendszer az emberi kommunikáció médiuma, olyan, akár a vonal, amivel minden kifejezhető. A betűket felnagyítva kivágtam és felragasztottam, melyekből adódott egyrészt egy bizonyos szeriális struktúra, melyben az írás «lelke» továbbra is jelen maradt. Másrészt kialakult egy egyéni kódrendszer, ami elvontabb, szellemibb tartalmakat közvetít." Jelzi, erre utal egyik kiállításának címe is: Sine loco et anno, magyarul: Hely és idő nélkül. Ezt a címet éppen az a retrospektív kiállítása viseli, amelyet 2006. április 13-ától 2006. májusig tartottak nyitva az Ernst Múzeumban, Budapesten.

 

Egyéni és csoportos kiállításokon mind hazai, mind nemzetközi vonatkozásban újra és újra megmérettette művészetét, művei elismerésben részesültek. Egyéni kiállításait gyakran feleségével, Hetey Katalinnal rendezték.

 

Egyéni kiállítások (válogatás)

1960 Galerie Lambert, Párizs

1960 Club Azziza Othmana, Tunisz

1962 P. H. Gallery, Washington

1962 Gallery Kastellane, New York

1962 Galerie du Haut Pavé, Párizs

1962 Gallery Silvan Simone, Los Angeles

1963 Galerie du Haut Pavé, Párizs

1963 Gallery Silvan Simone, Los Angeles

1964 Haus der Begegung, Hamburg

1964 Stedelijk M., Schiedam-Rotterdam

1964 Galerie Loubin, Angouléme

1965 Galerie Boisserée, Köln

1965 G. Trapez, Krefeld

1967 Galerie Laubli, Zürich

1968 Kunstlichting, Rotterdam

1968 Centre Culturel, Hoogeveen

1969 Fondation Bevilacqua la Masa, Venice

1969 Art Museum, Austin (USA)

1971 Stedelijk M., Schiedam-Rotterdam

1972 Galerie Schlégl, Zürich

1974 Galerie Art, Basel

1976 Galerie Schlégl, Zürich

1977 G. Nouvelles Images, Hága

1977 Stedelijk M., Schiedam-Rotterdam

1977 Galerie Cour St. Pierre, Genéve

1977 G. Numaga, Auvernier • Art '77, Basel

1978 Galerie Philippe Fregnac, Párizs

1978 Galerie von Braunbehrens, München

1978 Galerie Münsterberg, Basel

1979 Musée des Beaux Arts, La Chaux de Fonds

1979 Galerie Schlégl, Zürich

1980 Galerie Koppelmann, Leverkusen

1980 Galerie Hilger Schmeer, Duisburg

1980 Xántus János Múzeum, Győr

1981 Szépművészeti Múzeum, Budapest

1981 Galerie von Braunbehrens, München

1983 Galerie Schlegel, Zürich

1984 Galerie Perrig, Basel

1984 Tihanyi Múzeum, Tihany

1984 Műhely Galéria, Szentendre

1984 Városi Galéria, Sárospatak

1985 Galerie Boisserée, Köln

1985 Galerie E, Montreux

1985 Herman Ottó Múzeum, Miskolc

1985 G. Konstruktiv Tendens, Stockholm

1986 Galerie Schlegl, Zürich

1986 Arte Feira 86, Bologna

1988 Galerie Schlegl, Zürich

1989 G. Konstrukiv Tendens, Stockholm

1990 G. Graf, Schelble, Basel

1990 Xántus János Múzeum, Győr

1991 Nemes Endre Múzeum, Pécs

1991 Kecskeméti Képtár, Kecskemét

1991 Vasarely Múzeum, Budapest

1991 Galerie Franka Berndt, Párizs

1995 Szombathelyi Képtár, Szombathely

1995 Ludwig Múzeum, Budapest

1995 Francia Intézet, Budapest

1998 Galerie Pro Arta, Zürich

1998 Rátz Stúdió Galéria, Budapest

1998 Galerie Vekava, Párizs

1998 Városi Művészeti Múzeum, Győr

1999 Művészetek Háza, Pécs

2000 VAM-Design Galéria, Budapest

2002 Virág Judit Galéria és Aukciósház (volt Mű-Terem Galéria), Budapest

2006 Ernst Múzeum, Budapest

2009 Fővárosi Képtár (Kiscelli Múzeum), Budapest

2010 Aulich Art Galéria, Budapest

2010 Klauzál Könyvesbolt és Kortárs Galéria, Budapest

2010 Kortárs Művészeti Múzeum, Dunaszerdahely

 

Forrás: Wikipedia.hu

 

Dokumentummal kapcsolatos tevékenységek
2020. szeptember »
szeptember
HKSzeCsPSzoV
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Bejelentkezés


Elfelejtett jelszó?